Ce trebuie sa știi despre placa de presiune?

placa-presiune-ambreiaj-alfa-romeo-alfasud-sprint--902-a--producator-sachs-3082-978-001-12722666_normalPlaca de presiune este una dintre componentele principale ale intregului ansamblu denumit ambreiaj. Este foarte importanta, deoarece este prinsa de volanta masinii si se roteste ori de cate ori se roteste si aceasta sau vibrochenul motorului. Rolul placii de presiune este relativ simplu: trebuie sa depreseze discul de ampreiaj de pe volanta, in momentul in care motorul este pornit.

Motoarele moderne beneficiaza de o placa de presiune superioara, din punct de vedere calitativ, care se regleaza automat. Denumita SAC ( Self Adjusting Cluch ), Aceasta reuseste sa isi regleze de una singura distanta ce o desparte de discul de ambreiaj, in functie de uzura pe care o are.

Ce se intampla cu o placa de presiune uzata?

Exista destul de multe moduri in care placa de presiune poate sa fie uzata. Cele mai intalnite sunt ruperea lamelelor arcului, prajirea suprafetei de contact sau fisurarea. De asemenea, pot fi crapate si arcurile interene ale placii.

Care sunt simptomele prezentate de masina atunci cand placa de presiune este uzata?

De regula, placa de presiune se uzeaza o data cu celelalte componente. In timp, odata cu uzura, simptomele sunt specifice si se pot prezenta in urmatoarele feluri:

– Patinarea ambreiajului. Atunci cand discul de ambreiaj nu se mai roteste in acelasi sens cu ansamblul volanta – placa de presiune, masina tinde sa accelereze in gol. Practic, chiar daca accelerezi si turatia motorului creste, viteza de deplasare nu creste.

– Lipsa decuplarii ambreiajului. De regula, atunci cand actionezi pedala de ambreiaj, presiunea trebuie sa fie indepartata de pe motor, ca acesta sa poata functiona. Daca exista o uzura accentuata in ansamblul ambreiajului, inclusiv in placa de presiune, in momentul in care actionezi pedala se aude un zgomot specific iar cuplarea in primele trepte ale vitezei se face cu o dificultate mare.

Cum faci sa elimini riscul de uzura accentuata la ambreiaj?

Daca nu iti doresti cheltuieli dese cu kitul de ambreiaj, trebuie sa eviti sa tii pedala de ambreiaj apasata la semafor, deoarece soliciti rulmentul de presiune. De asemenea, este de evitat plecarea de pe loc cu treapta a 2-a de viteze, dar si eliberarea brusca a pedalei.

Intregul ansamblu al ambreiajului poate avea o viata de cel putin 150 000 de km daca este ingrijit asa cum trebuie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *