Și în agricultură identitatea virtuală e trambulina afacerilor cu viziune modernă

Suntem contemporanei unei ere istorice în care promovarea și succesul se află obligatoriu în câmpul lexical al termenului „online”. Așa cum o demonstrează și statistica, tendința antreprenoriatului modern constă în poziționarea cât mai solidă a afacerii în spațiul virtual, acest fapt dând naștere unei adevărate competiții între companiile concurente. Și asta deoarece internetul cucerește interesul a tot mai multe persoane, fizice și juridice.

Excepție nu face nici agricultura. În prezent, sute și mii de afaceri din vastul domeniu al agriculturii și-au făcut simțită prezența în mediul online, impunându-se astfel ca sector prioritar în dezvoltarea economică. Fie că vorbim de afaceri mari sau mici, promovarea serviciilor și produselor agricole se intensifică pe zi ce trece în spațiul virtual. Magazin de legume ecologice, iarmaroc cu produce artizanale, fabrică de mezeluri, fermă zootehnică sau orice alt model de afacere își consolidează poziția pe piața locală și națională, utilizând „tehnici de asalt” pentru motoarele de căutare.

Produsele cu valoare adăugată și serviciile din domeniul producerii agricole fac obiectul de interes pentru tot mai mulți antreprenori, astfel că la moment aceste produse și servicii sunt disponibile la „un click distanță”. Diversificarea și modernizarea serviciilor îți pot asigura, în baza unor simple comenzi online, coșul cu fructe și legume la ușă în câteva minute. În același context, pentru procurarea unui buchet superb de flori poți să nu mai mergi în stradă, ci să soliciți produsele de la o florărie online, în câteva mișcări.

Ramura agricolă se leagă tot mai mult de tehnologia și serviciile IT, nu doar în privința promovării și vizibilității. Tehnica agricolă modernă este dotată cu echipament din ce în ce mai sofisticat, astfel că astăzi marii producători de tehnică agricolă propun fermierilor combine ghidate de la distanță, sau sisteme complexe de monitorizare online a productivității fermelor de vaci etc. Faptul dat bucură în sensul trecerii agriculturii de la un sistem convențional, bazat de multe ori pe tehnologii rudimentare, la un sistem modern, în care digitalizarea înseamnă eficiență și productivitate mai înaltă cu zeci și sute de procente.

Viziunea de dezvoltare a jucătorilor importanți, dar și a fermierilor care abia se lansează, implică neapărat o identitate virtuală a activității lor, întrucât piața zilei de azi pune un mare accent pe ceea ce reprezintă o companie în mass-media și în internet, în general. Viteza și calitatea profilului construit în spațiul www dă tonul succesului de mai departe al unei companii. Pe de altă parte există și companii care își croiesc primele elemente de identitate virtuală după zeci de ani de activitate în teren, iar serviciile de cucerire a topurilor online le asigură o creștere cantitativă și calitativă pe internet.

Nelipsit din orice ramură a economiei, internetul constituie un instrument din ce în ce mai adoptat de către fermieri, fapt care relevă creșterea gradului de conștientizare a importanței și necesității lui în afacerea proprie.

Lasă un răspuns