Cum sa desfasori o campanie de marketing de succes?

campanie de marketing eficienta

Multe companii mici cred ca o campanie de marketing presupune doar plasarea unei reclame, construirea unui site sau a unei pagini de Facebook. Insa aceste lucruri nu sunt niciodata indeajuns, deoarece nu ai o strategie clara si adaptata specificului tau. Ti-am pregatit in acest articol un set de 5 pasi pentru a crea o campanie de marketing de succes.

Ce trebuie sa incluzi intr-o campanie de marketing?

  1. Asigura-te ca stii cum se potriveste campania ta de marketing in planul de marketing. In mod ideal, inainte de a incepe o campanie, trebuie sa ai un plan de marketing bine stabilit pentru intreaga ta afacere. Planul este ideea generala de marketing pe care se bazeaza afacerea ta. Ofera marile obiective de marketing si strategiile prin care incerci sa atragi grupul tinta catre produsul sau serviciul tau. O campanie de marketing reprezinta doar o mica parte din intregul plan. Aceasta este creata pentru a atinge un obiectiv particular. Astfel, cand stii cum se integreaza campania ta in plan, iti poti identifica publicul-tinta si cum poti ajunge la ei cel mai bine.
  2. Seteaza-ti obiectivele campaniei si parametrii in care trebuie sa te incadrezi. Ce vrei sa obtii? Obiectivele trebuie sa fie cat mai specific posibile. De exemplu, obiectivul de a obtine mai multe vanzari este prea vast. Stabileste faptul ca ai nevoie de un anumit numar de vanzari pentru un produs specific, intr-un interval de timp anume. Asta te va ajuta sa masori eficienta campaniei.

campanie de marketing adaptata

Analize, calcule si bugete

3.Stabileste metodele de analiza pe care le vei utiliza. Daca obiectivul tau este cresterea vizibilitatii brand-ului, atunci vei avea nevoie de Google Analytics. El iti va spune daca eforturile tale dau roade si daca are rost sa mai continui campania. Pentru ca daca nu ai eficienta, vei consuma timp si bani.

4.Daca tot a venit vorba despre bani – stabileste bugetul. Banii de care dispui pentru o campanie de marketing vor afecta strategiile pe care le alegi. Cel mai bun exemplu este costul unei reclame TV sau Social Media, comparat cu cel al unei reclame difuzate la Superbowl, care este mult mai mare pentru cea din urma. Nu te avanta catre metodele gratuite de promovare, tine minte ca trebuie sa existe o mica investitie.

5.Cunoaste-ti audienta si comunica cu aceasta. Pentru a fi cat mai specific si cat mai bine orientat, ar trebui sa stii ce metode de comunicare utilizeaza fiecare client. Asta te va ajuta sa comunici eficient si rapid. De exemplu, nu vei incepe sa investesti in reclame radio, daca audienta ta nu consuma radio.

Drept concluzie, unul dintre cele mai importante aspecte ale unei campanii de marketing il reprezinta adaptivitatea. Cunoaste-ti nevoile, capacitatile si publicul pe care il urmaresti, pentru a obtine cele mai bune rezultate!

Lasă un răspuns