Ce inseamna logistica si pentru ce este buna?

logistica pentru companii

Fiecare companie are in ziua de azi un departament care se ocupa de logistica. Auzim tot mai des cat de important este acest departament pentru buna organizare a unei firme. Totusi, ce este logistica si pentru ce este utila in cadrul unei intreprinderi?

Logistica reprezinta un proces prin care sunt gestionate materialele, bunurile, produsele finite si transferul acestora de la furnizori pana la clienti.

Astfel, atat marile companii, cat si firmele mici, au inceput sa desfasoare operatiuni de logistica pentru o organizare mai buna a activitatilor. Aceste operatiuni constau intr-o cercetare permanenta care are ca scop gasirea unor solutii pentru a optimiza fluxul de informatii, de materii prime, de materiale si produse.

In prezent, cele mai multe companii apeleaza la o firma specializata care ofera servicii de logistica. In acest fel, operatiunile vor fi mai sigure si vor fi facute la timp, pentru a nu exista erori.

In trecut, aceasta modalitate de gestiune nu era folosita in optimizarea stocurilor de marfuri, insa au existat factori care au determinat aparitia ei:

  • Erori inregistrate in gestiunea stocurilor;
  • Diversitatea produselor si ingreunarea posibilitatii de monitorizare;
  • Aparitia noilor tehnologii: internet, gadgeturi, etc.;
  • Posibilitatile limitate de crestere a eficientei productiei;
  • Nevoia de a coordona fluxul de informatii.

Ce functii si activitati include logistica?

Domeniile de baza ale logisticii sunt impartite in trei categorii:

  1. Operatiunile elementare ale procesului logistic:
  • operatiuni de baza: transport, gestiunea stocurilor, tratarea comenzilor;
  • operatiuni-suport: cumpararea, ambalajul, manipularea, administrarea, urmarirea fluxului de informatii, organizarea productiei.
  1. Subsisteme de organizare: aprovizionare, productie, distributie;
  2. Sistemul logistic integrat care urmareste ajungerea produselor la locul si momentul potrivit, in stare buna si cantitatea potrivita.

Serviciile de logistica oferite de firmele specializate sunt adaptate nevoilor si cerintelor clientului. Astfel, acestia vor primi solutii personalizate in functie de caracteristicile companiei pe care o detin. Printre serviciile de gestionare a marfurilor, clientii mai apeleaza si la servicii de optimizare aprovizionare, merchandising sau inventariere active.

 

Lasă un răspuns