Casa de marcat reprezinta un element foarte important pentru orice afacere. Cu ajutorul acesteia, sunt inregistrate tranzactiile efectuate in fiecare zi, sunt generate documente contabile esentiale si sunt respectate toate prevederile legale, din punct de vedere fiscal. De asemenea, casa de marcat este si un instrument foarte util pentru crearea unei relatii bune cu clientii, deoarece cu ajutorul sau se faciliteaza un proces de vanzare desfasurat in timp scurt.
Pentru ca toate aceste beneficii sa poata fi accesate, atunci cand detii o afacere pentru care achizitionezi o casa de marcat, este important sa stii ca aceasta trebuie sa treaca prin procesul de fiscalizare. Fara indeplinirea acestuia, casa nu poate fi utilizata in conditii depline de legalitate. Afla din acest articol ce presupune acest proces, care sunt pasii necesari de urmat si ce documente trebuie sa includa dosarul care este necesar sa fie intocmit!
Fiscalizare: asa iti pui in legalitate casa de marcat
Imediat ce ai achizitionat o casa de marcat, pentru afacerea ta, este foarte important sa te asiguri ca o poti utiliza in conditi de legalitate. Pentru ca acest lucru sa fie posibil, trebuie sa duci la bun sfarsit procesul de fiscalizare. Primul pas necesar de efectuat este intocmirea unui dosar care trebuie depus la D.G.F.P. (Directia Generala a Finantelor Publice).
Este necesar ca dosarul sa fie depus la sediul D.G.F.P. din judetul in care se afla punctul de lucru, nu in judetul in care este sediul social al firmei. In cazul afacerilor din Bucuresti, dosarul trebuie depus la sediul D.G.F.P. din Municipiul Bucuresti. Pentru ca toata procedura sa se desfasoare rapid si fara niciun fel de impediment, este important sa te asiguri ca depui un dosar complet. El trebuie sa contina:
- Copie dupa CIF (Certificat de Inregistrare Fiscala) – daca firma plateste TVA;
- Copie dupa CUI (Cod Unic de Inregistrare);
- Copie dupa documentul de identitate al delegatului sau administratorului;
- Stampila societatii;
- Copie dupa certificatul constatator si rezolutia O.N.R.C.;
- Copie dupa contractul de comodat de la adresa unde se instaleaza casa;
- Copie dupa factura si chitanta aferente cumpararii casei de marcat;
- Copie dupa Certificatul de Garantie al casei de marcat;
- Copie dupa Procesul Verbal de sigilare pentru casa de marcat;
- Copie dupa avizul de distributie si service;
- Cerere tip, in doua exemplare, pentru atribuirea seriei fiscale si numarului de ordine.
Este important sa stii ca documentele de la punctele 7, 8, 9, 10 si 11 trebuie sa fie eliberate de catre magazinul sau distribuitorul de la care achizitionezi casa de marcat. In plus, la sediul D.G.F.P. ti se pot solicita si alte documente la dosar. Dosarul poate fi depus si online, in Spatiul Privat Virtual. Depunerea se realizeaza de catre administrator sau persoana delegata, prin imputernicire, pentru a reprezenta firma ta in relatia cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Acceseaza TehnicaFiscala.ro si descopera cele mai performante modele de case de marcat, precum si servicii complete de fiscalizare a acestora. Cu ajutorul expertilor de la site, vei putea sa beneficiezi de toate actiunile necesare procesului de achizitie si fiscalizare, in asa fel incat casa de marcat sa poata fi utilizata in conditii legale, in cel mai scurt timp!