Indicatori de evaluare pentru campania SEO

Succes in campania SEO

Ai inceput campania SEO si abia astepti sa vezi rezultatele? Fie ca este vorba despre o campanie pe care o demarezi singur sau ca ai angajat o agentie specializata pentru acest lucru, rezultatele nu trebuie sa intarzie sa apara.

Reusita si esec in campania SEO

Indiferent ca este vorba despre rezultate bune (campania SEO a avut succes si optimizarea s-a realizat la parametrii doriti) sau rezultate proaste (campania a esuat sa iti pozitioneze website-ul si serviciile in topul cautarilor Google si nu ai obtinut vizibilitatea dorita), ai mereu ceva de invatat.

In cazul rezultatelor pozitive ale campaniei, stii ce ai de facut si cum trebuie abordate elementele SEO pentru a obtine rezultate la fel de bune. Cand vine vorba despre esecul campaniei, instrumentele utilizate in realizarea acesteia iti arata punctual unde ai gresit si ce trebuie sa schimbi.

Pentru a putea primi cel mai bun feedback cu privire la desfasurarea campaniei tale SEO nu este de ajuns sa arunci o privire peste sfaturile oferite de platformele pe care le utilizezi. Evaluarea modului in care campania SEO contribuie (sau nu) la afacerea ta trebuie sa aiba in vedere mai multi indicatori, pe care trebuie sa ii monitorizezi cu atentie.

Cati oameni te gasesc?

Cel mai important aspect – si motivul pentru care demarezi o campanie SEO – este procentul in care oamenii descopera site-ul tau prin intermediul cautarilor organice. Aceste rezultate le poti obtine din Google Analytics si sunt mai importante decat impactul cuvintelor cheie, deoarece iti spune exact cati oameni au intrat pe site-ul tau. O data cu eficientizarea elementelor SEO si cu trecerea timpului, acest numar trebuie sa creasca treptat.

Cati utilizatori te gasesc prin intermediul referintelor?

Acest aspect nu are nimic de-a face cu motoarele de cautare, ci urmareste activitatea generata prin intermediul link-urilor de pe alte site-uri care duc catre afacerea ta. Aspectul urmarit de acest indicator este strategia construirii unei retele de link-uri, care sa ofere sansa posibililor clienti sa ajunga pe site-ul tau, chiar daca tu nu apari in mod direct in rezultatele cautarilor.

Instrumentele sotfware de analiza a diferitelor rezultate joaca si ele un rol important in obtinerea succesului unei campanii SEO. Concluziile care reies din aceste analize va pot arata chiar modul in care un nou competitor va poate influenta afacerea si schimbarile de strategie necesare pentru a ramane in topul Google.

Trebuie sa ai in considerare modurile in care apar conversiile pentru afacerea ta. In functie de profilul afacerii si grupul tinta stabilit in cadrul campaniei, rezultatele acesteia pot arata faptul ca o campanie SEO nu este potrivita pentru afacerea ta. Astfel, trebuie sa abordezi o strategie diferita si metode de promovare care sa se potriveasca cu segmentul de piata in care activezi.

Timpul si costurile alocate campaniei

Procesul de Search Engine Optimization (SEO) inseamna in primul rand o investitie de timp. Este posibil ca rezultatele sa nu apara in prima saptamana. Aloca timp campaniei si nu te grabi sa o declari inutila pana nu ai analizat toate informatiile.

Exista mereu tentatia de a apela la servicii SEO cu pret redus, insa aceasta nu este cea mai buna abordare. O campanie SEO care acopera toate domeniile de activitate necesare afacerii tale te va obliga sa investesti mai multe resurse. Cu toate acestea, in timp, afacerea ta va creste, iar rezultatele vor fi mai importante decat banii investiti.

Acestia nu sunt decat cativa indicatori pentru analizarea eficientei campaniei SEO, insa acestea privesc majoritatea campaniilor de acest gen. In functie de bugetul de care dispui si rezultatele pe care le urmaresti, este posibil ca alte metode de promovare sa se aplice strategiei tale. Indiferent de natura acestor aspecte, recomandam contractarea unei firme specializate in crearea si intretinerea de campanii SEO si de promovare online, pentru a obtine cele mai eficiente rezultate.

Lasă un răspuns