Renuntarea la fumat: metode eficiente

renuntarea la fumat eficienta

Stim cu totii ca tigarile nu sunt bune pentru sanatate si ca renuntarea la fumat este grea. Cu toate astea exista foarte multe persoane carora le este greu sa se abtina de la acest obicei foarte nociv/

Multi pur si simplu nu vor sa renunte la fumat, insa altii efectiv nu pot sau nu stiu cum sa se lase. Daca te documentezi bine, cu cateva sfaturi bune si cu o vointa de fier poti reusi acest lucru daca intr-adevar iti doresti.

Se spune ca femeile se lasa mai greu de fumat decat barbatii si asta pentru ca se fac asocieri intre modul in care fumeaza si moda. Nimic nu este imposibil asa ca poti sa te lasi de fumat doar daca vrei.renuntarea la fumat rapida

Renuntarea la fumat – beneficii.

Sunt foarte multe motive pentru care trebuie sa te lasi de fumat. Cu asta trebuie sa incepi. In primul rand sunt scumpe. Mai ales daca esti un fumator inrait si fumezi un pachet sau chiar mai mult pe zi. Te-ai gandit vreodata ce poti face cu banii pe care ii dai pe tigari timp de o luna? Poti chiar sa te duci intr-o vacanta sau sa calatoresti un weekend.

Fumatul este cea mai comuna forma de cancer de plamani si gat. Alte probleme pe care le provoaca fumatul sunt bolile cardio-vasculare si impotenta la barbati.  Prin renuntarea la fumat scazi semnificativ riscul dezvoltarii de boli. Mai mult decat atat, in timp, corpul, tesuturile si plamanii se regenereaza, iar efectele nocive sunt eliminate.

Cum te poti lasa de fumat?

  • Primul pas si unul dintre cele mai eficiente este reducerea cantitatii de tutun. Nu poti renunta complet din prima incercar, pentru ca vei intra intr-o stare asemanatoare sevrajului. Aceasta poate fi destul de daunatoare psihicului.
  • Opteaza pentru terapia cu inlocuitori de nicotina. Fie ca este vorba despre plasturi, guma de mestecat, pastile sau spray-uri, incearca-le.
  • Daca fumezi cand esti stresat – gaseste alte metode de relaxare.
  • Daca esti fumator social, si esti incurajat sa fumezi mai mult alaturi de alti fumatori, incearca sa gasesti alte activitati pentru pauzele cu colegii.
  • Urmeaza modelul START. S=seteaza o data de renuntare la fumat. T=transmite cunoscutilor ca ai de gand sa renunti la fumat. A=anticipeaza si calculeaza dificultati pe care le vei intampina. R=renunta la tutunul prezent in jurul tau: din casa, masina, birou. T=trateaza subiectul impreuna cu doctorul tau de familie, iar ulterior cu un specialist.

 

Lasă un răspuns